Om Trapets Media

Trapets Media drivs av Lotta Nylander. Hon är journalist med en bakgrund på Sveriges Radio och SVT. Lotta Nylander är rådgivare i mediefrågor och producent inom alla typer av medier.

Trapets Media är en nätverksbyrå som sätter ihop kompetenser som passar varje enskilt uppdrag. Många av uppdragen handlar om att ta fram en idé och ansvara för produktionen tills projektet är färdigt. Men arbetet kan också börja när det är dags att göra klart programmet, boken eller webbplatsen. Vi förvaltar då idén och realiserar den i den kanal där den ska publiceras.

Ibland behövs en diskussionspartner och ett par externa ögon som analyserar projektet. Då kan Trapets Media hjälpa till. Ofta räcker det med några diskussionstillfällen för att identifiera oväntade infallsvinklar eller hitta lösningar när projekt har gått i baklås.

Vi leder också debatter, diskussioner och utfrågningar.

Aktuellt

  • Nyanlända elever

     

    -I Sverige tvingade  jag mig själv att förändras. Kläder, frisyren, jag har mobil, jag använder dator - jag är inte längre samma person som jag var i Iran. 

    Motjabe kom ensam till Sverige som 16- åring. Nu bygger han upp ett nytt liv i småländska Uppvidinge.

    Trapets Media har skrivit om honom, hans kamrater och lärare i en serie artiklar till Skolverket.

     
  • Rättvis skola

    likavardekonf

    Var tredje år samlar Specialpedagogiska skolmyndigheten svenska och internationella forskare för att belysa hur alla elever ska klara skolan. 

    Årets tema var  rättvis skola.

    Trapets Media filmade föredragen.  Se dem här:

     
  • Så här konstrueras de nationella proven

    Så här konstrueras nationella proven

    Det är en lång process att konstruera ett nationellt prov. Proven är utvecklade i samråd med lärare och experter inom olika områden, de har prövats ut av elever och granskats av olika referensgrupper.

    Läs mer ...

     
  • Efter inspektionen

    Trapets Media har samlat berättelser från hela Sverige som beskriver hur en kritisk rapport från Skolinspektionen kan bli ett verktyg för skolutveckling. Skolchefer, politiker och rektorer berättar om hur de fångat upp kritiken och förändrat både organisationen och undervisningen.